Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

joi, 12 august 2010

Dovlecei...cum îmi plac mie!

















Hai să vedem cum facem dovleceii ca pe la Mediterană!
Grecii au o bucătărie uşoară, gustoasă şi sănătoasă. Dovlecelul este nelipsit şi această reţetă se află în topul preferinţelor mele.
Ne trebuie vreo 5-6 dovlecei (culmea e ca la piaţă în Bucureşti am găsit dovlecei portocalii...), vreo 400 de grame de carne tocată, moale, grasă...de porcuşor, mărar, pătrunjel, sare, piper (eu folosesc nucşoară că e mai sănătoasă), o mână de ciupercuţe tocate (de la borcan), orez (câte o linguriţă pentru fiecare dovlecel ce va fi umplut), 1 ceapă, ulei de măsline, 2 cuburi de delicat, 3 ouă, 2 lămâi şi vreo 2-3 linguri de amidon (sau făină).
E simplu de tot...amestecăm carnea împreună cu ceapa tocată fin, cu verdeaţa tocată, cu condimentele, ciupercile şi orezul, plus 2-3 linguri de ulei de măsline.
Spălăm bine dovleceii, le tăiem extremităţile, îi tăiem în două şi bucăţile obţinute vor fi scobite de conţinut - dar lăsăm într-o parte căpăcel.
Umplem dovleceii cu amestecul de mai sus (fără să presăm pentru că orezul se va umfla puţin la fiert şi dă pe afară), îi aşezăm într-o cratiţă mai înghesuiţi (să nu se răstoarne la fiert) şi punem apă fierbinte (în care am fiert delicatul) până aproape să-i acopere. Adăugăm şi puţin ulei de măsline şi lăsăm la fiert cam o oră la foc mic, cu cratiţa acoperită!
După ce fierb (încercaţi orezul de pe deasupra), îi mutăm în altceva şi lăsăm zeama să fiarbă în continuare.
Batem ouăle cu zeama de la cele 2 lămâi şi cu amidonul (făina) într-un castron şi adăugăm foarte lent câte un polonic din zeama care fierbe. Când se umple castronul turnăm cu totul în cratiţă şi lăsăm să fiarbă la foc cât se poate de mic până se leagă bine sosul (5-6 minute probabil).
Dovleceii se servesc cu acest sos cu ou şi lămâie (avgolemono îi spun grecii), însă sosul nu poate fi reîncălzit că se poate prinde.
Oricum acest fel de mâncare poate fi servit şi rece.
Eu unul am avut poftă...ceea ce vă urez şi vouă!

4 comentarii:

  1. Salutare!

    In cautarea unei retete cu vinete si bacon mi-am adus aminte de blogul tau.
    Din intamplare saptamana trecuta am facut si eu niste dovlecei umpluti si au iesit senzationali.

    Salutari si lui Madagascar:)

    RăspundețiȘtergere