Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

joi, 16 ianuarie 2014

Calamar umplut

Eiiiiiii...vremea trece şi mie îmi este greu să mai pun câte ceva aici pe blog...
Poate pare incredibil, dar viziunea mea asupra mâcării s-a schimbat, gusturile mele se schimbă, devin mai selectiv şi înclin spre o mâncare mai "uşoară".
Am stat mult în Grecia şi simţurile mi-au fost "alterate" în sensul bun. M-am îndrăgostit de peşte, de fructele de mare şi caut în fiecare zi să suplinesc dorul care mă macină vizavi de ele...

Calamar umplut
Calamarul are o carne minunată, uşoară, care merge de minune în tigaie, la cuptor ori pe grătar.
Eu fac o reţetă extrem de simplă dar incredibil de bună - calamarul umplut cu brânză feta (în principal...).
Ca să nu vă ţin mult, o dau telegrafic şi punctual:
- înainte de toate aprindem cuptorul să se încingă!!!
1 calamar sănătos şi proaspăt de preferinţă
3-4 măsline tocate grosier
1 pumn de feta tăiată cubuleţe
1 pumn de caşcaval tăiat cubuleţe
1 ciupitură de ceapă julien
1 jumătate de căţel de usturoi tăiat mic de tot
1 ciupitură de ardei gras roşu tăiat cubuleţe
1 roşioară cherry mai mare tăiată cubuleţe
1 praf de sare, piper şi oregano (facultativ boia iute...este bună)
3 linguriţe ulei de măsline
2 scobitori




Curăţăm calamarul bine, dacă vrem îl curăţăm şi de pieliţă (găsiţi pe net tutorial video despre cum se curăţă calamarul...).


Amestecăm într-un bol toate ingredientele de mai sus (mai puţin scobitorile...).




...şi apoi umplem calamarul până la refuz cu amestecul obţinut! Cu ajutorul scobitorilor sigilăm deschiderea mare pentru a nu permite umpluturii să iasă!




Punem la prăjit în ulei de măsline foarte încins, 1 minut pe o parte, 1 minut pe cealaltă şi apoi introducem în cuptorul bine încins preţ de 5-6 minute.





Se serveşte cald, dacă vreţi - însoţit de cartofi prăjiţi! Este o minune gastronomică!








Un comentariu: