Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

luni, 28 decembrie 2009

Răsfăţ cu hârzob







În această seară am o surpriză plăcută...ceva ce nu am gustat de multă vreme. Hârzob, sau cobză cum i se mai zice, mai simplu câţiva păstrăvi grăsuţi, ţinuţi într-un amestec de mirodenii (sare, usturoi, piper, dafin) iar apoi la fum aromat când şi când cu cetină, pentru un gust unic. Hârzobul este un fel de coşuleţ din crenguţe de brad în formă de cobză, ţesut pe o nuia lungă de alun cu coajă de alun pe post de sfoară (asta se întâmpla cândva...). Se păstrează la fum dacă vreţi sau în pod, laolaltă cu cârnaţii şi cu şunca ardelenească!
Aroma împrumutată de cetina bradului transformă un păstrăv comun într-o delicatesă de zile mari, de sărbătoare, o îmbucătură delicată care cere după dânsa o carafă cu vinişor alb şi rece...
M-am gândit că atunci când vin oaspeţi, putem încropi o salată simplă cu păstrăv astfel preparat, puţin somon afumat, salată verde, roşii, măsline şi o zburătură de mărar proaspăt, toate într-o notă mediteraneeană.
Îi mulţumim lui Răzvănel pentru surpriza deosebită!

2 comentarii:

  1. Imi ploua in gura domnule! Bafta la gatit si sanatate multa familiei dvs. si mai ales minunii de copilas aparute in viata dumneavoastra! Sa aveti Sarbatori asa cum vi le doriti! Cu stima, Luiza

    RăspundețiȘtergere