Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

vineri, 25 decembrie 2009

Crăciun Fericit !!!














Poate că e vorba de tradiţii, de lăcomie, de lipsuri sau pur şi simplu de plăcere...însă Crăciunul, indiferent de conotaţii şi de manifestările noastre culinare destul de exagerate, ar trebui să reprezinte un moment de linişte profundă, o clipă de iertare şi de acceptare, o zi în care să avem puterea de a ne aduce aminte că nu suntem singuri şi că dincolo de greutăţile de zi cu zi, încă mai ascundem în sufletele noastre bunătate şi capacitatea de a fi oameni.
Crăciunul este clipa ce o petrecem alături de familie, alătri de cei dragi, în măsura în care putem fi împreună...şi dacă tot ne adunăm...ce putem face?! Mâncăm...
Specificul perioadei este mult prea încărcat - vorbim de sarmale, de cozonaci, de răcituri din carne de porc, de cârnaţi şi fripturi, de ţuică sau vin. Dacă tot umblu pe la neamuri, am decis să fac în seara de Crăciun ceva uşor, pentru că oricum am să mă bucur de tot felul de preparate prin alte locuri...că aşa suntem noi...nu cred să fie casă care să nu mă primească cu preaplin în această perioadă...
Aşa...pentru mireasmă, am fiert caltaboş, ca să îmi aducă aminte de sărbătorile petrecute la ţară. Numai că intervine şi puţin modernism, iar în afară de sare, în apa de fiert apare puţin dafin şi câteva cuişoare. Gustul e grozav!
Hai să fac şi niţică friptură la cuptor din câteva bucăţi împănate de porcuşor adunate împreună cu câţiva cârnăciori. Peste ele se aşează frumos sare grunjoasă, vreo două beţe de scorţişoară, un grăunte de cardamon (toate pentru parfum), puţin ulei pentru culoare şi vreo trei linguriţe de miere dulce pentru caramelizare. Nu aş putea să exprim în cuvinte ce iese...oricâtă filologie aş studia sau oricât lirism ar zace în mine, mă văd neputincios şi nu pot exprima măreţia momentului. Poate doar pozele să mă mai ajute niţel...
Cu toate acestea merge un piureu de cartofi uşor şi câteva legume sotate cu o bucăţică de unt.
Asta e seara de Crăciun!
De mâine, avem mătuşi, fraţi, surori, prieteni, naşi...şi am să onorez toate invitaţiile, pentru că ştiu că mă aşteaptă mese întinse, iar lăcomia mea nu are margini!
Să fiţi sănătoşi, să aveţi parte de iubire, să aveţi linişte...şi dincolo de toate...să aveţi parte de bucate alese şi gustoase! Crăciun Fericit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu