Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

miercuri, 3 noiembrie 2010

3 ciorbe















Am impresia că am cam intrat în zodia ciorbelor...lucru foarte ciudat în cazul meu pentru că nu mă dau în vânt după pregătirea acestora...
Câteodată trebuie să împac multe gusturi...şi am destui mofturoşi în jur...de-aia ciorba asta a mea se transformă într-un concept "fusion", sau mai bine zis într-o chintesenţă a ciorbiţelor mele preferate, reunite şi combinate într-un rezultat final deosebit.
La orice oră aş "băga" un castron mare cu o ciorbiţă de burtă...cu smântânică...cu usturoiaş...cu puţin oţet...cu un ardei iute şi cu niţică pâine proaspătă...
La fel de mult îmi place şi supa a la grec, ori ciorba rădăuţeană.
Aşa că iau din fiecare câte ceva şi să vedem ce iese!
Facem un compromis...în loc de burtă ori de pui...alegem pieptul de viţel. Niscaiva cartofi, morcovi, păstârnac (sau albitură cum i se mai zice...), un ardei gras, niţică ţelină, 1 ceapă şi 1 căpăţână măricică de usturoi, o lămâie (zeama), 500 grame smântână, 3 ouă (gălbenuşurile ne trebuie), sare, piper, delikat şi pătrunjel verde.
Punem carnea la fiert, în apă multă...şi luăm toată spuma care iese la primele clocote! O lăsăm să fiarbă jumătate de oră la foc iute, iar apoi punem la fiert şi zeama de la o lămâie mare.
Tocăm legumele cubuleţe mici şi le adăugăm şi pe acestea la fiert, împreună cu condimentele (usturoiul pisat se pune jumătate acum şi jumătate spre sfârşit!).
O jumătate de morcov îl dăm pe răzătoare şi îl oprim pentru mai târziu!
După vreo oră de fiert, adăugăm şi cartofii tăiaţi după plac...apoi călim într-o tigaie cu vreo 3 linguri cu ulei morcovul, care vine adăugat la supă...pentru o culoare frumoasă!
Când mai sunt vreo 5 minute de fiert, punem usturoiul rămas. Apoi oprim focul, amestecăm smântâna cu cele 3 gălbenuşuri şi apoi peste acestea adăugăm uşurel cu un polonic zeamă fierbinte, câte puţin, amestecând cu un tel, până ce acest amestec ajunge la o temperatură înaltă. Abia apoi turnăm cu totul în oală...fără grabă...şi după ce s-a răcorit puţin ciorba...pentru că altfel se zdrenţuieşte!
La final vine pătrunjelul tocat şi cam asta ar fi...e gustoasă, iar pe frigul ăsta este exact ceea ce trebuie ca să ne încălzească puţin sufletul!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu