Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

luni, 24 ianuarie 2011

Pui cu usturoi şi pastă de măsline














Să ştiţi că m-am cam supărat şi m-am cam bosumflat de când cu zvonul acela cu usturoiul...asemenea tâmpenie mai rar...şi nu m-ar mira să fie adevărat, că la prostia din ziua de azi...nu mă mai miră nimic!...interzicerea usturoiului, a mentei şi a ceaiurilor naturale...deziderate ale unor oameni defecţi...
Cine are probleme cu usturoiul...are probleme cu mine!
Nu m-ar surprinde să ajungem prin canale pe la gară cu aurolacii...ei să prizeze aurolac, iar noi ceilalţi...niţel praf de usturoi de contrabandă...
Chiar sper să nu ajungem să tragem pe nas liniuţe de usturoi, să facem jointuri cu rostopască şi să ascundem prin bocanci bile cu sunătoare...
Aşa că...de nervi...am tras repede la cuptor un puişor gras şi plin de calorii, în mult unt, cu muuuult usturoi, cu oregano, cu lămâie, cu pastă de măsline, niţică sare şi vin alb...cât le mai avem...că cine ştie...poate ne aşteaptă vremuri minunate cu senvişuri cu chipşi, garnituri de croissante din comerţ, sucuri galbene din "extracte naturale" şi ca desert - plăcinte cu fructe de pădure crescute în laboratoare occidentale, în ţări care nu au nici măcar păduri...
Ca să nu fie cu supărare, fac şi un piureu de cartofi, îmbogăţit cu unt şi înnobilat cu lapte...ca să fie cât mai pufotifelat! :-))))
Hai că sunt nervos şi scriu prostii...sper ca aceste zvonuri să rămână la stadiul de zvon, iar usturoiul să-şi păstreze poziţia câştigată pe drept în cadrul piramidei trofice...adică "vârful" acesteia!

6 comentarii:

  1. Happy New Year Florian !!

    I like your recipe, but I would suggest that you try to cook it with a better sort of chicken; i.e. less fat more meat.

    There are two types of better chicken. One is called something like ”happy chicken” and it is better, but not so great. The other one, I can't remember the name, but it is more expensive and is yellow. This one makes a big difference with regular chicken found in Romania. I bought one a couple of months ago on advice from a friend in Auchan, but I am sure they have it regularly.

    Warm regards,

    Constantin

    RăspundețiȘtergere
  2. Hi Constantin!
    I know that kind of chicken, the yellow one...it is the size of a pigeon...but it is pretty expensive! I'd rather buy an octopus instead 2 little birds...;-)
    Best regards!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca se refera la puiul de la Ave nu la acei poussin care sunt cam de 500 de grame!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricum ar fi,puii mai galbeni costa dublu decat ceilalti,asa ca si eu prefer alte variante de carne daca tot e sa dau banii. :)) Imi place mult noul tau background ,ne caracterizeaza :))) Garlic fans ! :)) Si tareeee bine-arata ce-ai facut tu acolo.Imi ploua-n gura...Zilele astea cred ca execut si eu,ca demult nu mai mancam ceva de genul.Regards Maestro !:)

    RăspundețiȘtergere
  5. :-)) ... GARLIC RULES!
    Chiar mă gândeam să pun bazele unei asociaţii nonguvernamentale, nonprofit şi fără scop lucrativ...doar dacă acţiunea de a mânca poate fi socotită ca fiind nelucrativă..., asociaţie exclusivistă, ocultă şi profund discretă...mai exact CLUBUL DEPENDENŢILOR DE USUTORI!
    Pentru înscriere mi vă puteţi adresa, taxa iniţială fiind simbolică...o funie de usturoi românesc! :-))))

    RăspundețiȘtergere
  6. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Ahhhh,cat am ras!!!! :))))) Te sustin si pun prima funie de usturoi romanesc la bazele acestei asociatii fara scop lucrativ. :)))))) Ca tare-mi place cum suna !!! :))))))) Asta da muzica pentru urechile mele! :))))))) Taxa, Maestro !

    RăspundețiȘtergere