Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

miercuri, 22 septembrie 2010

Ţara mea - episodul 6











Este prima zi cu ploaie de când am plecat...suntem trişti, simţim cum se apropie sfârşitul plimbării noastre şi încercăm din răsputeri să dăm uitării acest lucru...
Plecăm uşurel către Tuşnad şi Balvanyos...spre Târgu Secuiesc. Până la urmă zăbovim în Tuşnad, Balvanyos-ul fiind prea mic pentru noi...de fapt ne-a fost greu şi să-l localizăm (e sfântă vorba aia...mult zgomot pentru nimic).
În drum dăm o fugă spre lacul Sfânta Ana, un loc în care te cuprinde liniştea şi în care natura pură este la ea acasă...o rezervaţie de nota 10!
Tuşnadul, încearcă să redevină ceea ce a fost cândva şi pe alocuri reuşeşte...cazarea este bunicică, iar mâncarea cu acelaşi specific unguresc...supă gulaş, papricaş de pui, ficăţei făcuţi englezeşte (adică alintaţi cu puţin bacon), câte un martini şi un desert deosebit - piureu de castane însă făcut de ei şi nu cumpărat la borcan!!!...excelent!
Coborâm spre Braşov...Bran...Câmpulung (apropo...la Câmpulung e cofetăria Iepuraş, care are prăjituri bune şi pateuri cu brânză demenţiale!!!), Piteşti...şi uşurel către zonele noastre dragi...Vâlcea-Argeş-Olt. Trecem pe la Cuca spre Vitomireşti şi coborâm apoi spre Scorniceşti.
În drum, vizităm fel de fel de neamuri, toţi gospodari...exact în perioada în care fierb de zor cazanele arămii pentru ţuică. E veselie, e toamnă călduţă, grătarele sfârâie încărcate cu pui de curte, cârnaţi de casă şi porumb!
Mamaie vine de mă trezeşte în creierii nopţii să iau micu' dejun...-Hai mamaie...vin' de mănâncă mai repede că se răceşte mâncarea...decât o strachină cu urdă, cu smântână şi mămăligă caldă, câteva ouă fierte şi peşte prăjit în mălai, stropit cu ceapă prăjită şi lămâie, ca pentru dimineaţă...ah...tare bine e la cele ştiute...
Mulţumim Celui de sus că ne-am întors sănătoşi şi sufletul nostru se linişteşte...am ajuns în locul din care ne tragem...asta înseamnă că am ajuns acolo unde ne simţim cel mai bine...acasă!

6 comentarii:

  1. Sa ne ajuta Cel de sus sa mai facem plimbari d'astea. Eu zic ca in viitoarea peregrinare sa aprofundam Apusenii, zona Hateg si Cazanele Dunarii. Ar mai fi o parte de Maramures, dar pentru asta ne vom dedica special.
    Floriane sincerele mele felicitari pentru "serial". Chiar si eu care am fost acolo, am citit cu reala placere si am rememorat multe din "ispravile" noastre. Le multumim pentru participare si antren finilor "by London" si bineinteles lui DJ Tutu pt pozele profi. Maestre, ma inclin!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ehhh...cu astea rămânem...restu'...e apă de ploaie! Să dea Ăl de sus să mai avem prilejuri asemănătoare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo baieti!Citesc cu drag si cu un sentiment de invidie ca inca nu am reusit sa imi rup o saptamana din an sa fac si eu treaba asta...dar sunt tanar.Timp mai este,sanatate sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Chef esti formidabil,te saluta cu respect Dan Ionescu(forum pejo),multa sanatate si succes in tot ceea ce faci,citesc cu placere tot ce scrii,ai un talent aparte si la scris si la gatit,felicitari,esti un om deosebit,sper sa devii cunoscut prin stilul tau inconfundabil,toate cele bune iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ohooooo...ce bucurie să văd vechi cunoştinţe...! Mă bucur să aud că sunteţi bine! Poate ne mai vedem la "Pejo"...am fost cam retras în ultima vreme...
    Să aveţi parte de ce vă doriţi voi şi sănătate din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi lipsesc toate astea f. mult......

    RăspundețiȘtergere