Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

marți, 3 noiembrie 2009

Leacuri băbeşti










În zile ca asta, era imposibil să nu ne fure răceala sau să nu ne udăm la picioare când mergeam la şcoală...Era frig dimineaţa, era frig în şcoală şi oricâte haine am fi avut, umezeala învingea. În timpul orelor auzeai pretutindeni copii strănutând, când şi când ne trăgeam nasu' că ori n-aveam batiste, ori ne era prea lene să le scoatem din buzunare...
Câna ajungeam acasă, bunică-mea din Moldova se îngrijea imediat de guturaiul meu...-Ia să-ţi facă mamaie un ghinişor fiert cu mere să scapi şi de draşii dân fund!...
Fierbea mamaie un ibric mare plin ochi cu vin roşu, cu scorţişoară, cu zahăr şi cu felii de măr...un fel de compot îmbătător. Cât timp mă ocupam de "ghinişor", mamaie punea mâna de-mi făcea o stacană mare cu mujdei de usturoi, frigea câteva aripi de pui tăvălite prin sare, cimbru şi paprică şi cocea repede o mămăliguţă.
Mâncam în pat, înfofolit, cocoloşit, aşa cum îmi place câteodată şi acum să mă alint. O farfurie mare cu mămliguţă fierbinte, cu zămuţă de usturoi, cu aripioare fripte şi cu niscaiva castraveciori muraţi să mai stingă iuţeala. Ăsta era leacu' de guturai al lu' mamaie!
La aşa leac, parcă nu-ţi mai părea atâta de rău că te ia niţel răceala...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu