Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

luni, 9 noiembrie 2009

Supă cu găluşti












Mă gândesc uneori la lucrurile simple, la cât de bune pot fi lucrurile simple. Mă gândesc la libertatea copilăriei şi la amprenta vremurilor de atunci...Ce mâncam atunci?!...Spanac cu ouă ochiuri, praz cu măsline, ciorbă cu perişoare, cartofi cu pui la cuptor, clătite cu dulceaţă, fără fandoseli, fără pretenţii, dar atât de bun...
Cam la fel era şi supa cu găluşti!
Niţică carne de pui sau de văcuţă, fiartă bine împreună cu o ceapă mare întreagă, o ţelină tăiată mare (le vom da deoparte), doi morcovi tăiaţi cubuleţe şi puţină sare. Iese o supă clară, gustoasă, pe care o strecurăm şi în care vom fierbe găluştile. Pe acestea le facem din două ouă, cam şase linguri cu griş, sare şi puţin unt topit...cam o lingură. Aluatul pentru găluşti trebuie să fie moale precum smântâna, ca să iasă pufoase şi să fiarbă uşor. Punem găluştile una câte una în apa care fierbe la foc mic, luându-le cu o linguriţă înmuiată în unt topit sau în untdelemn. Le fierbem cu capac vreo zece minute şi apoi punem cărniţa şi morcovul şi mai fierbem cinci minute. Oprim focul şi presărăm pătrunjel proaspăt, tăiat micuţ.
Eu unul m-am învăţat ca la orice supă sau ciorbă să mănânc şi o bucată de brânză de oaie, cât mai veche şi cât mai sărată...asta tot din copilărie mi se trage...
Dacă vă place, puneţi şi puţin piper când mâncaţi supa, acesta împreună cu pătrunjelul dau o aromă unică!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu