Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

sâmbătă, 17 octombrie 2009

Cuscus a la Florian (partea I)









"Dacă amiaza asta e aşa ploioasă, nicidecum nu pot să fac altceva decât să mă afund în bucătărie şi să-mi înnec amarul vremii întunecate. Mă duce grabnic gândul la soarele Marocului sau la căldura verii dobrogene. Poate tocmai de-asta am o dispoziţie de inventator – arunc un ochi prin cămări şi mă hotărăsc...ceva ce n-am mai făcut! Adică: CUSCUS A LA FLORIAN!

Partea 1: La repezeală iau 4 bucăţi de ceafă de porc, o juma’ de kilogram de ciuperci proaspete, şase roşioare potrivite, doi ardei iuţi ca focul, o legătură de pătrunjel, o ţelină mărişoară, o juma’ de lămâie, niţeluş usturoi, ulei de măsline, oţet balsamic, sare şi cuscus (vorbim în partea a doua de acesta).
Tăiem cărniţa fâşii şi facem o marinată cu şapte căţeluşi de usturoi tocat, ardei iute tocat, zeama de la o jumătate de lămâie, 3 linguri de ulei de măsline şi 1 lingură de oţet balsamic. Le amestecăm pe toate, le dăm la frigider cam 30 de minute şi ne apucăm de celelalte.
Tăiem ţelina cuburi, dăm roşiile pe răzătoare, tocăm pătrunjelul şi tăiem ciupercile felii.
Marinata noastră o aruncăm într-o cratiţă încăpătoare, la foc iute, şi o lăsăm până scade bine de tot. Aruncăm peste ţelina şi o lăsăm cam 3 minute, amestecând din când în când. Urmează ciupercile şi după vreo 2 minute sucul de roşii. După ce stă aşa la foc micuţ vreo 30 de minute, adăugăm pătrunjelul, mai ţinem olecuţă şi e gata.
Urmează partea a doua!
"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu